Spørgsmål om computerspil

Et par elever laver et projekt i skolen om computerspil, og har i den anledning stillet mig nogle spørgsmål. Måske kan flere få glæde af spørgsmål og svar, så I får dem lige her: Hvordan mener du, at computerspil kan bruges i undervisningen? Hvad er det, du mener,...
Visioner for Skolen

Visioner for Skolen

Visioner har altid været en central del af mit arbejde, for helt ærligt – hvorfor bruge så meget energi på at arbejde for hvad-ved-jeg, hvis indsatsen ikke bringer os tættere på noget, der er værd at drømme om? @andersdinsen @plauritsen Der er i hvert fald ikke...
Visioner for aktivisme

Visioner for aktivisme

Så er jeg atter, lettere rundtosset, hjemme efter det tredje (hæsblæsende) møde i it-rådgivningsgruppen (læs om det første og andet møde og følg med på #digiråd og bloggen). Det er, mildest talt, en vanskelig opgave at sammenfatte mødet i et blogindlæg, så der bliver...

Tør vi være visionære?

Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg hyppigt, ofte dagligt, bliver bedrøvet over karakteren af den typiske debat om vores uddannelser. Her er noget, der kan være SÅ spændende, og som betyder SÅ meget for så mange, og så reduceres det rutinemæssigt til trivialiteter og...
Fuld fart på rådgivningsgruppen

Fuld fart på rådgivningsgruppen

Hvis jeg var en lille smule…forbeholden efter det første møde i den nye rådgivningsgruppe for it i folkeskolen (+ dagtilbud, ungdomsuddannelser m.m.), så er jeg betydeligt mere opløftet ovenpå det netop overståede andet møde (man kan i øvrigt læse lidt mere om...

Digital dannelse – revised

Begrebet “digital dannelse” anvendes flittigt, både i og uden for uddannelsessektoren, og uden nogen entydig betydning. Det er derfor enormt vanskeligt at afgøre, hvad vi egentlig mener med det og hvad vi kan bruge begrebet til. Ofte reduceres “digital dannelse” til...