Visioner for aktivisme

Visioner for aktivisme

Så er jeg atter, lettere rundtosset, hjemme efter det tredje (hæsblæsende) møde i it-rådgivningsgruppen (læs om det første og andet møde og følg med på #digiråd og bloggen). Det er, mildest talt, en vanskelig opgave at sammenfatte mødet i et blogindlæg, så der bliver...

Tør vi være visionære?

Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg hyppigt, ofte dagligt, bliver bedrøvet over karakteren af den typiske debat om vores uddannelser. Her er noget, der kan være SÅ spændende, og som betyder SÅ meget for så mange, og så reduceres det rutinemæssigt til trivialiteter og...
Fuld fart på rådgivningsgruppen

Fuld fart på rådgivningsgruppen

Hvis jeg var en lille smule…forbeholden efter det første møde i den nye rådgivningsgruppe for it i folkeskolen (+ dagtilbud, ungdomsuddannelser m.m.), så er jeg betydeligt mere opløftet ovenpå det netop overståede andet møde (man kan i øvrigt læse lidt mere om...

Digital dannelse – revised

Begrebet “digital dannelse” anvendes flittigt, både i og uden for uddannelsessektoren, og uden nogen entydig betydning. Det er derfor enormt vanskeligt at afgøre, hvad vi egentlig mener med det og hvad vi kan bruge begrebet til. Ofte reduceres “digital dannelse” til...
Medierådet & spil

Medierådet & spil

Jeg er netop på vej hjem fra en spændende workshop hos Medierådet, hvor vi diskuterede “Medierådets rolle på computerspilområdet” (se dagsorden). Indledningsvist diskuterede vi, om Medierådet skal stå for en ny dansk mærkningsordning for...
Spil i specialskolen

Spil i specialskolen

Jeg har fået lov til at være med i et projekt på Langagerskolen i Viby (J), hvor vi udforsker mulighederne for at trække spil ind i arbejdet med elever med “særlige behov”. Skolen er “en kommunal specialskole for elever med Autisme Spektrum...